Olivia Drost

Olivia Drost – partner zarządzająca w Spotlight Agency
Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i zarządzania mediami na London School of Economics and Political Science. W ramach stypendium Ministerstwa Nauki i Kultury Indonezji studiowała język indonezyjski na dżakarckiej politechnice. Otrzymała wyróżnienie President’s Education Awards Program za osiągnięcia naukowe od prezydenta USA Baracka Obamy (2012). Laureatka nagrody głównej w konkursie TVN i Grupy Polska Press na reportaż im. Macieja Szumowskiego (2015) oraz wyróżnienia w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich za najlepszy reportaż w kategorii dziennikarstwo społeczne (2016). Współpracowała z Onetem, indonezyjskim CNN, Wprost.pl, “Gazetą Wyborczą” i National Geographic Poland. Mentorka zagranicznych start-upów w Startup Hub Poland i MIT Enterprise Forum CEE.
Ekspertka w zakresie digital marketingu, strategii komunikacji i social mediów. Od stycznia 2019 roku pełni stanowisko partnerki zarządzającej w jednej z największych agencji influencer marketingu w Polsce – Spotlight Agency, a od marca 2020 roku prowadzi własną butikową agencję PR i social media – oLIVE media, obsługującą kilkudziesięciu klientów z całego świata. Jest ekspertem amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziła szkolenia i występowała na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Otrzymała nagrodę dla najlepszej agencji influencer marketingowej na Gali Twórców 2021. Realizowała kampanie dla takich marek jak Coca-Cola, AliExpress, McDonalds, New Balance, Allegro i wiele innych.
Współtworzyła strategię jednego z największych projektów w polskich social mediach, generującego miesięcznie ponad 30 milionów wyświetleń na Youtubie. Występowała na konferencjach dot. social mediów i marketingu w Polsce (Influencers Live) i na świecie, m.in. w Czarnogórze, Białorusi, na Słowacji.