Monika Kamińska

Dzień dobry, chciałabym bardzo zgłosić znaną mi dobrze twórczynię internetową i właścicielkę marki odzieżowej Monikę Kamińską. Jako klientka zaprzyjaźniona z jej marką modową od niemal początków istnienia (jakoś od 2014 roku) ogromnie doceniam jej działalność i kibicuję. Monika Kamińska to nie tylko brand z ubraniami, ładne stylizacje czy wreszcie wytrwała edukacja (poprzez instagrama, tiktoka, dawniej bloga, a także poprzez kanał prywatny jak i kanały oficjalne marki) na temat naturalnych materiałów i całego procesu produkcji odzieży, ale także styl życia i odpowiedzialnego podejścia do mody i zakupów w dzisiejszym świecie, a także wyrazista edukacja na temat biznesu. To inspirująca girlboss, która bez filtrów pokazuje kulisy prowadzenia polskiej marki modowej. Zarówno jej wzloty jak i potknięcia. Hasło zrównoważonej mody w ujęciu Moniki to nie tylko pusty slogan reklamowy na banerze, ale konkretne działania, których jako klientka staję się realną częścią i czuję, że podejmuję świadome i mądre wybory zakupowe. Mogę wymienić tu na przykład: brak produkcji ubrań z włókien syntetycznych (pamiętajmy, że zewsząd zalewa nas fala plastiku), tym samym u Moniki, jako klienci dostajemy ubrania tylko z naturalnych materiałów z certyfikatami. A nawet jeśli nie kupujemy bezpośrednio w marce Moniki to dostajemy darmową wiedzę na temat tego jak podejmować najlepsze wybory zakupowe. Niedawne projekty twórczyni to np. kampania edukacyjna na temat mikroplastiku i zagrożeń z tym związanych (wydała w tym roku specjalny, darmowy e-book o modzie fast fashion). Kolekcje wypuszczane przez brand nie są olbrzymie, nie zalewa nas fala ubrań, ale zawsze świetnie komponują się z ubraniami z poprzednich sezonów, a ich jakość jest wysoka. Z moich obserwacji wynika, że to chyba jedyna marka na rynku, która stworzyła sportową kolekcję w 100% z certyfikowanej wełny merino (!).

Aktualnie Monika Kamińska wypuściła na rynek t-shirt ze zredukowanym i zneutralizowanym śladem węglowym przy użyciu najwyższej jakości offsetów węglowych. Monika jako właściciel marki promuje nie tylko ładne stylizacje, ale także sama uczestniczy w spotkaniach organizowanych w ramach Okrągłego Stołu dla Zrównoważonej Modu UN Global Compact Network Poland i chętnie dzieli się wiedzą z obserwatorami. Myślę, że nie będzie tu przesadą jeśli stwierdzę, że dzięki Monice zupełnie zmieniło się moje podejście do mody i wyborów z nią związanych. Robię świadome zakupy, czytam metki, patrzę na składy i umiem rozróżnić wełnę od akrylu. Z uwagą komponuję swoją garderobę, bez pośpiechu i zachwytu nad przemijającymi modami. Brak poliestru (czyli plastiku) w szafie totalnie odmienił moje życie 🙂
Nie zatrzymamy produkcji ubrań, masowo zalewającego nas plastiku, odpadów z tym związanych, ale możemy ubierać się odpowiedzialnie i dokonywać mądrych wyborów

Dodatkowe informacje

Podaj LINK do kanału, który uważasz za główne Twoje medium:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *